Stocznia Galeon Yachts po raz kolejny udowodniła swoją klasę na międzynarodowej arenie, zdobywając prestiżowe wyróżnienie dla swojego modelu Galeon 440 FLY podczas tegorocznych Yacht Style Awards.
Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
W chińskiej stoczni Shanhaiguan w prowincji Hebei odbyło się wodowanie kolejnego statku budowanego dla Polskiej Żeglugi Morskiej. To „Polsteam Lebsko (Łebsko)”, jednostka o nośności 37000 ton zaliczana do klasy tzw. jeziorowców (laker-max), a więc przystosowanych do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich.
Damen Shipyards zwodował właśnie drugi w pełni elektryczny holownik RSD-E 2513. Jednostka pracować będzie w porcie Antwerpia-Brugia, gdzie pływa już holownik na wodór, a wkrótce dołączy do niego holownik metanolowy.
W stoczni Samsung Heavy Industries w Geoje odbyła się ceremonia wodowania i chrztu kolejnego, nowoczesnego statku dla francuskiego przewoźnika. CMA CGM Ambition ma wpisywać się w realizację planów o tworzeniu niskoemisyjnej floty, zgodnie z ideą dekarbonizacji branży morskiej.
Specjalistyczny ponton MPP, jedyna w swoim rodzaju jednostka wybudowana przez stocznię Crist na potrzeby konstrukcji tunelu łączącego Danię i Niemcy, przypłynęła na docelowe miejsce pracy.
Spółka Geofizyka Toruń S.A. oferuje swoją platformę samopodnośną Kopernik-1 na wynajem. Jednostka może być wykorzystywana do prace geologicznych, geotechnicznych i budowlano-instalacyjnych.
26 kwietnia br. do Nabrzeża Dąbrowieckiego w Porcie Szczecin zawinął pierwszy statek – Chemikaliowiec City Island. To symboliczne zwieńczenie jednego z etapów projektu inwestycyjnego pod nazwą „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”, którego generalnym wykonawcą jest Korporacja Budowlana DORACO.
Qatar Energy podpisał 29 kwietnia umowę z China State Shipbuilding Corporation (CSSC) na budowę 18 ultranowoczesnych statków LNG typu QC-Max, co ma stanowić znaczący dodatek do historycznego programu rozbudowy floty LNG. Z racji na wielkość zamówienia i cenę wynoszącą 6 miliardów dolarów to jedno z największych tego typu zamówień w branży stoczniowej.
W chińskiej stoczni Wuchang Shipbuilding Industry Group Company mieszczącej się w Wuhan odbyła się ceremonia wodowania okrętu podwodnego typu Hangor zbudowanego dla Marynarki Wojennej Pakistanu. To pierwszy okręt nowej serii, budowany w ramach chińsko-pakistańskiego partnerstwa, którego celem jest wzmocnienie podwodnego potencjału Pakistanu.
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu