Menu

„National Geographic Endurance” opuścił CRIST

„National Geographic Endurance”, wielofunkcyjny statek polarny z innowacyjnym kadłubem X-BOW, opuścił stocznię CRIST. Teraz popłynie do norweskiej stoczni Ulstein Verft, gdzie zostaną wykonane prace wykończeniowe. Ostatecznym odbiorcą statku jest Lindblad Expeditions.


To kolejny krok w budowie najbardziej zaawansowanego na świecie statku ekspedycji polarnej - „National Geographic Endurance”, nazwanego na cześć legendarnego odkrywcy Ernesta Shackletona. Główną cechą jesdnostki jest innowacyjny kadłub Ulsteina X-BOW, który zapewnia oszczędność paliwa, a jednocześnie znacznie poprawia komfort gości na wzburzonym morzu. W pełni ustabilizowana dzięki najwyższej klasie lodowej (PC5 Kategoria A) dowolnego specjalnie zbudowanego statku pasażerskiego, zapewni niespotykany dotąd dostęp do środowiska polarnego.

 

Statek został zaprojektowany, aby uzyskać dostęp do środowiska zewnętrznego z dowolnego miejsca na statku. 75% kabin posiada balkony do prywatnego oglądania; wiele pokładów obserwacyjnych wewnątrz i na zewnątrz oraz nowe „skrzydła obserwacyjne”, okoliczne okolice będą zawsze dostępne. Eksploracja statku będzie znacznie ulepszona dzięki innowacyjnemu systemowi ładowania Zodiac, który pozwoli każdemu szybko i bezpiecznie dotrzeć na ląd, zapewniając szybki dostęp do każdego miejsca przeznaczenia.


69 przestronnych kabin i apartamentów dla gości będzie zawierać 12 kabin dla podróżujących samotnie. Spa i centrum fitness obejmą gabinety zabiegowe, sauny, salę fitness, strefę relaksacyjną i salę do jogi dodatkowo jacuzzi zapewniające najwyższy relaks w dziewiczym otoczeniu. Oferta gastronomiczna obejmuje dwie restauracje z lokalnymi, zrównoważonymi wyborami i nieprzypisanymi miejscami do siedzenia, w których można zjeść coś elastycznego; plus stół Szefa Kuchni dla kameralnych posiłków w małych grupach.

 

Częściowo wyposażony kadłub został zbudowany przez stocznię CRIST w Gdyni, a prace wykończeniowe będą prowadzone przez stocznię Ulstein Verft w Norwegii. Ostatecznym odbiorcą statku jest Lindblad Expeditions Holdings, Inc. Najnowszy dodatek do floty Lindblad ma zostać uruchomiony w pierwszym kwartale 2020 r. National Geographic Endurance bezpiecznie odkryje niezbadane wody i nowe szerokości geograficzne, w tym północno-wschodnią Grenlandię, oddaloną wyspę Jan Mayen, Przejście północno-wschodnie, rzadko odwiedzana Zachodnią Antarktydę, czy imponujący szelfowy lodowiec Ross Sea i wiele innych.