Menu

Położenie stępki NB 312 „National Geographic Endurance”

NB 312 „National Geographic Endurance”, to wielofunkcyjny, polarny statek pasażerski z innowacyjnym kadłubem X-BOW budowany przez stocznię CRIST S.A. dla norweskiego armatora. Długa na blisko 125, a szeroka na ponad 20 metrów jednostka będzie mogła pływać w trudnych warunkach polarnych, jednocześnie zabierając na pokład w luksusowych warunkach ponad 100 pasażerów.

Co istotne jednostka zostanie wyposażona kadłub z linii X-BOW znany dotychczas z jednostek przeznaczonych dla branży offshore. Zastosowanie tego rozwiązania w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal o kadłub przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, unikając zagrożenia lub uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów.

W ceremonii wzięli udział: Gunvor Ulstein, prezes Ulstein Group oraz Sven Linblad, prezes Lindblad Expeditions. Stocznię CRIST reprezentowali panowie Ireneusz Ćwirko i Krzysztof Kulczycki, współwłaściciele CRIST S.A.. W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni CRIST, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein. Odbiorca finalnym statku jest Lindblad Expeditions, a statek będzie pływał pod nazwą „National Geographic Endurance”.