Menu

CRIST zbuduje kolejną hybrydę dla Finferries

Ponad 100 metrów długości, 17 szerokości oraz możliwość przewiezienia 90 samochodów osobowych – to parametry nowego promu hybrydowego, który zbuduję stocznia CRIST dla fińskiego operatora promowego, Finferries. Nowoczesna, ekologiczna jednostka ma obsługiwać połączenie w rejonie archipelagu Wysp Alandzkich.

 

Prom będzie zasilany z ładowanych z lądu baterii akumulatorów. Spalinowe agregaty prądotwórcze będą służyły jako rezerwowe źródło zasilania jednostki, używane w warunkach złej pogody, bądź dużego nagromadzenia lodu na trasie. Nowa jednostka będzie miała 100,5 m długości, 17,4 m szerokości. Na jej pokład zmieści się 90 samochodów osobowych oraz 350 pasażerów. Jednostka ma być obsługiwana przez 3-osobową załogę. Według założeń, ma zacząć pracę na linii Åland Föglö, w rejonie archipelagu Wysp Alandzkich w 2022 roku. Statek zostanie zaprojektowany przez LMG Marin, jednego z wiodących w Europie architektów i projektantów okrętów, z wysoce zaangażowaną organizacją wykwalifikowanych inżynierów i architektów morskich.

 

Wcześniejszy, zbudowany również przez CRIST, a zaprojektowany przez biuro projektowe StoGda, dla Finferries, hybrydowy prom dwustronny „Elektra”, okazał się wielkim sukcesem na skalę międzynarodową. Jego innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe zostały wyróżnione m.in. międzynarodową nagrodą „Ship of the Year” w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018 przyznaną za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskiego przemysłu morskiego wręczoną podczas II Forum Wizja Rozwoju w Gdyni.

 

Dane techniczne: 

  • Długość: 100,5 m
  • Szerokość: 17,4 m
  • Wysokość: 5,2 m
  • Zanurzenie: 3,1 m
  • Załoga: 3 osoby
  • Pasażerowie: 350 osób