NB 303 / Blue Storm (hull)
Length [m]
L.O.A. (Overall Length): 83.4
L.P.P. (Length Between Perpendiculars): 76.5
Beam [m]: 18
Height [m] to Main Deck: 8
Hull Delivered: 2014
Accommodation Platform
This platform serves as a floating laboratory, logistical command center, and accommodation for offshore industry workers.
Total Weight: 2 x 1200 t
AHTS - ANCHOR HANDLING TUG / SUPPLY VESSELS
B 322 - Rem Odin
NB 324 - Rem Viking
Beam: 17.20 m
Delivered: 2016
Speed: 17.40 knots
Main Engine: 2 x 6000 kW
Shaft Generator: 2 x 3000 kVA
Retractable Azimuth Thruster: 883 kW
Bow Thruster: 4 x 883 kW
B 307 Ocean Endurance (hull)
Wymiary:
długość całkowita – 73,40 m
Szerokość – 16,6 m
Wysokość boczna – 7,60 m
Data dostarczenia : 2005
Breadth - 16,60 m
B-493 MS Viking Queen
Wymiary główne
Długość całkowita: 92,20 m
Szerokość: 21.00 m
Wysokość boczna: 9,60 m
Dostaczono: 2007
Rodzaj statku: statek zaopatrzeniowy
Pojemność brutto: 6111
Maszyny główne: 4 silniki wysokoprężne Wärtsilä 6L32DF
Moc: 8040 kW
NB 369 / Polar Empress (hull)
Length: 112.6 m
Beam: 21.5 m
Height: 9.0 m to the main deck
Hull Delivered: 2014
Typ statku Seismic Survey Vessel
Statek sejsmiczny przeznaczony do badań sejsmicznych dna morskiego w poszukiwaniu złóż ropy naftowej. Jednostka mierząca 112,6 m długości i 21,5 m szerokości badarozchodzące się fale sejsmiczne na obszarach szelfu, co umożliwiają kilkukilometrowe kable z czujnikami zwanymi hydrofonami. Kable te zostają nawinięte na blisko 20 bębnów, które przez prowadnice wędrują do specjalistycznych pneumatycznych dział, napędzanych przez kompresory sejsmiczne działające pod wpływem powietrza o ciśnieniu 230 barów. Wystrzelone z dział kable opierają się o slipy, czyli pewnego rodzaju „ślizgawki” na rufie statku, który to w czasie badań musi poruszać się dokładnie po wyznaczonej wcześniej trajektorii i co ważne – musi być w ciągłym ruchu, aby śruba nie uszkodziła przewodów (ich wartość pieniężna jest równa wartości kadłuba jednostki!). Wystrzały z dział powodują powstanie fali dźwiękowej rozchodzącej się w wodzie i gruncie, po czym odbija się od kolejnych warstw i powraca do czujników umieszczonych na dnie. Nadajniki sygnałów - "działa powietrzne" (air guns) wysyłają fale sejsmiczne. Następnie mierzony jest czas i kierunek, w jakim odbite fale powracają do źródła. Przewody z odbiornikami (hydrofonami) czy też tzw. streamer'ami (czyli streamer cables) rozwijane są nawet na kilka kilometrów za statkiem. Analiza odebranych sygnałów pozwala określić, czy w danej lokalizacji warto w ogóle próbować przeprowadzać poszukiwawcze odwierty naftowe.
NB272 / MFV SIRIUS (hull)
Overall Length (excluding Helideck) L: 45.10 m
Breadth (Moulded): 10.60 m
Depth (Moulded): 4.10 m to the main deck
Hull Delivered: 2016
Multi Function Vessel
Statek wielofunkcyjny przeciwpożarowy służący również do rozstawiania oraz obsługi boi, akcji ratowniczych oraz poszukiwawczych, kontroli oraz wsparcia dla jednostek rybackich i prac hydrograficznych.
NB 358 / Sanco Sword (Seismic Hull)
Length [m]:
Overall Length: 96.15
Beam [m]:
Beam: 21.50
Transom Beam: 23.00
Height [m] to Main Deck: 8.80
Delivered: 2013
Type: ST 324 CD
Design: Skipsteknisk AS
NB 302 / Island Venture (Hull)
Length [m]: 159.8
Beam [m]: 30
Height [m] to Main Deck: 12
Hull Delivered: 2015
RESEARCH VESSEL C329
WYMIARY
Długość całkowita L [m] 20,4
Szerokość konstrukcyjna B [m] 15
Wysokość konstrukcyjna H [m] (wysokość do pokładu głównego) 6,7
Dostarczono : 2017
Typ statku Scientific research Vessel
Wielozadaniowa jednostka, oznaczana w oficjalnych informacjach jako BHO2M (Bâtiment Hydro-Océanographique Multi-Missions) ma realizować zadania hydrograficzne i oceanograficzne i inne, takie, jak patrolowe, pomocy humanitarnej, platform dla sił specjalnych lub nurków, poszukiwawczo-ratownicze i ochrony środowiska.
BHO2M to najnowsza generacja naukowo-badawczego okrętu wyposażonego w systemy pozwalające na przeprowadzanie badań topograficznych zgodnie ze standardami International Hydrographic Organization (IHO).
Projekt tego okrętu stanowi rozwinięcie jednostki wielozadaniowej (multi-missions vessel) B2M budowanej ostatnio w Concarneau dla Marynarki Francuskiej (Marine Nationale).
Okręt wyposażony m.in. w dwie wielowiązkowe echosondy oraz dwa rejony VERTREP - pionowego transferu zaopatrzenia (ze śmigłowca).
Projektanci i budowniczowie zapewniają o wysokiej dzielności morskiej oraz dużej autonomiczności jednostki typu BHO2M.
NB 304 / Blue Viking (Hull)
Length [m]
L.O.A. (Overall Length): 83.4
L.P.P. (Length Between Perpendiculars): 76.5
Beam [m]: 18
Height [m] to Main Deck: 8
Hull Delivered: 2014
NB 305 / Blue Queen (Hull)
Length [m]
L.O.A. (Overall Length): 83.4
L.P.P. (Length Between Perpendiculars): 76.5
Beam [m]: 18
Height [m] to Main Deck: 8
Hull Delivered: 2014
NB 306 / Blue King (Hull)
Length [m]
L.O.A. (Overall Length): 83.4
L.P.P. (Length Between Perpendiculars): 76.5
Beam [m]: 18
Height [m] to Main Deck: 8
Hull Delivered: 2014
NB 116 / Ceona Amazon
Main Dimensions:
Length Overall: 199.4 m
Beam: 32.2 m
Delivered: 2014
Design Draft: 7.5 m
Maximum Draft: 8.0 m
Displacement at Design Draft: 37,500 mt
Displacement at Maximum Draft: 40,300 mt
Average Speed (at max draft)
Moonpool open – trial/working speed: 13.4/13.0 knots
Moonpool closed – trial/working speed: 14.1/13.6 knots
Load Capacity at Design Draft: 14,850 mt
Load Capacity at Maximum Draft: 18,850 mt
General Information:
Crew + workers: 200
Dynamic Positioning System: DP2
Number of ROV Systems: 2
Propulsion Power:
Main Engines: 6 x 4.4 MW
Stern Thrusters: 3 x 3.5 MW
Bow Azimuth Thrusters: 3 x 2.4 MW
Bow Thruster: 1 x 1.8 MW
Capacities (approximate):
Diesel Oil: 3,650 m³
Fresh Water: 900 m³
Technical Fresh Water: 1,000 m³
Ballast Water: 12,000 m³
NB 355 – SANCO SWIFT (hull)
Beam B: 21.50 m (beam at midship)
Beam at stern: 23.00 m
Height: 8.80 m (to main deck)
Delivered: 2013
Typ statku Seismic Survey Vessel
Bliźniacze jednostki mierzące 96,15 m długości i 21,5 m szerokości, których przeznaczeniem jest badanie rozchodzących się fal sejsmicznych na obszarach szelfu, co umożliwiają kilkukilometrowe kable z czujnikami zwanymi hydrofonami. Kable te są nawinięte na blisko 20 bębnów, które przez prowadnice wędrują do specjalistycznych pneumatycznych dział, napędzanych przez kompresory sejsmiczne działające pod wpływem powietrza o ciśnieniu 230 barów. Wystrzelone z dział kable opierają się o slipy, czyli pewnego rodzaju „ślizgawki” na rufie statku, który to w czasie badań musi poruszać się dokładnie po wyznaczonej wcześniej trajektorii i co ważne – musi być w ciągłym ruchu, aby śruba nie uszkodziła przewodów (ich wartość pieniężna jest równa wartości kadłuba jednostki!). Wystrzały z dział powodują powstanie fali dźwiękowej rozchodzącej się w wodzie i gruncie, po czym odbija się od kolejnych warstw i powraca do czujników umieszczonych na dnie.
NB 353 – EVITA
Main Dimensions:
Length: 85.00 m
Beam: 20.00 m
Depth: 8.60 m
Delivered: 2012
Rodzaj statku: statek zaopatrzeniowy
Pojemność brutto: 4258
Maszyny główne: 4 silniki wysokoprężne Warsila
Moc: 6660 kW
JACK-UP BARGE B392 – THOR
Wymiary główne
Długość całkowita: 92,77 m
Szerokość: 40,00 m
Wysokość boczna: 6,00 m
Zanurzenie maksymalne: 7,50 m
Wymiary nog: wysokość 82,00 m, średnica 3.70 m, średnica stóp 8.50 m, wysokość stóp 3,60 m
Dostarczono: 2010
Rodzaj statku: barka samopodnośna
Pojemność brutto: 6831
Nośność: 3300 t
Klasa: Germanischer Lloyd 100 A5 Self Elevating Unit
Napęd: 4 pędniki azymutalne
Moc: 3000 kW
Silniki pomocnicze: Cummins KTA 19, 38 i 50
Moc elektrowni okrętowej: 5010 kW
Wyposażenie pokładowe: 4 windy o uciągu 30 T każda (prędkość unoszenia platformy do 1.2 m/min):
dźwig Liebherr typu BOS 14 000 o udźwigu 500 t przy wysięgu 20 m, maksymalny wysięg 51 m; platforma dla śmigłowca
Liczba miejsc załogowych: 48
PSV - PLATFORM SUPPLY VESSELS
NB-319 "Seven Sisters"
Length: 103.70 m
Beam: 19.70 m
Delivered: 2008
Main Generator: 4 x 2160 kW
Bow Thruster: 2 x 1500 kW
Azimuth Thruster: 1 x 880 kW