​NB 303 / Blue Storm (hull)

Length [m]

L.O.A. (Overall Length): 83.4
L.P.P. (Length Between Perpendiculars): 76.5
Beam [m]: 18
Height [m] to Main Deck: 8

Hull Delivered: 2014

Accommodation Platform

This platform serves as a floating laboratory, logistical command center, and accommodation for offshore industry workers.

Total Weight: 2 x 1200 t

AHTS - ANCHOR HANDLING TUG / SUPPLY VESSELS

B 322 - Rem Odin
NB 324 - Rem Viking

Length: 78.40 m
Beam: 17.20 m

Delivered: 2016

Speed: 17.40 knots
Main Engine: 2 x 6000 kW
Shaft Generator: 2 x 3000 kVA
Retractable Azimuth Thruster: 883 kW
Bow Thruster: 4 x 883 kW

Show Details

B 307 Ocean Endurance (hull)

Wymiary:

długość całkowita – 73,40 m
Szerokość – 16,6 m
Wysokość boczna – 7,60 m

Data dostarczenia : 2005

Breadth - 16,60 m

Show Details

B-493 MS Viking Queen

Wymiary główne

Długość całkowita: 92,20 m
Szerokość: 21.00 m
Wysokość boczna: 9,60 m

Dostaczono: 2007

Rodzaj statku: statek zaopatrzeniowy

Pojemność brutto: 6111
Maszyny główne: 4 silniki wysokoprężne Wärtsilä 6L32DF
Moc: 8040 kW

Show Details

​NB 369 / Polar Empress (hull)

Length: 112.6 m
Beam: 21.5 m
Height: 9.0 m to the main deck

Hull Delivered: 2014

Typ statku ​Seismic Survey Vessel

Statek sejsmiczny przeznaczony do badań sejsmicznych dna morskiego w poszukiwaniu złóż ropy naftowej. Jednostka mierząca 112,6 m długości i 21,5 m szerokości badarozchodzące się fale sejsmiczne na obszarach szelfu, co umożliwiają kilkukilometrowe kable z czujnikami zwanymi hydrofonami. Kable te zostają nawinięte na blisko 20 bębnów, które przez prowadnice wędrują do specjalistycznych pneumatycznych dział, napędzanych przez kompresory sejsmiczne działające pod wpływem powietrza o ciśnieniu 230 barów. Wystrzelone z dział kable opierają się o slipy, czyli pewnego rodzaju „ślizgawki” na rufie statku, który to w czasie badań musi poruszać się dokładnie po wyznaczonej wcześniej trajektorii i co ważne – musi być w ciągłym ruchu, aby śruba nie uszkodziła przewodów (ich wartość pieniężna jest równa wartości kadłuba jednostki!). Wystrzały z dział powodują powstanie fali dźwiękowej rozchodzącej się w wodzie i gruncie, po czym odbija się od kolejnych warstw i powraca do czujników umieszczonych na dnie. Nadajniki sygnałów - "działa powietrzne" (air guns) wysyłają fale sejsmiczne. Następnie mierzony jest czas i kierunek, w jakim odbite fale powracają do źródła. Przewody z odbiornikami (hydrofonami) czy też tzw. streamer'ami (czyli streamer cables) rozwijane są nawet na kilka kilometrów za statkiem. Analiza odebranych sygnałów pozwala określić, czy w danej lokalizacji warto w ogóle próbować przeprowadzać poszukiwawcze odwierty naftowe.

Show Details

​NB272 / MFV SIRIUS​ (hull)

Overall Length (excluding Helideck) L: 45.10 m
Breadth (Moulded): 10.60 m
Depth (Moulded): 4.10 m to the main deck

Hull Delivered: 2016

Multi Function Vessel

Statek wielofunkcyjny przeciwpożarowy służący również do rozstawiania oraz obsługi boi, akcji ratowniczych oraz poszukiwawczych, kontroli oraz wsparcia dla jednostek rybackich i prac hydrograficznych.

Show Details

NB 358 / Sanco Sword (Seismic Hull)

Length [m]:
Overall Length: 96.15
Beam [m]: Beam: 21.50
Transom Beam: 23.00 Height [m] to Main Deck: 8.80

Delivered: 2013

Type: ST 324 CD
Design: Skipsteknisk AS

Show Details

NB 302 / Island Venture (Hull)

Length [m]: 159.8
Beam [m]: 30
Height [m] to Main Deck: 12

Hull Delivered: 2015

RESEARCH VESSEL C329

WYMIARY​​ ​

Długość całkowita L [m] 20,4 ​
Szerokość konstrukcyjna B [m] 15 ​
Wysokość konstrukcyjna H [m] (wysokość do pokładu głównego) 6,7

Dostarczono : 2017

Typ statku Scientific research Vessel

Wielozadaniowa jednostka, oznaczana w oficjalnych informacjach jako BHO2M (Bâtiment Hydro-Océanographique Multi-Missions) ma realizować zadania hydrograficzne i oceanograficzne i inne, takie, jak patrolowe, pomocy humanitarnej, platform dla sił specjalnych lub nurków, poszukiwawczo-ratownicze i ochrony środowiska.

BHO2M to najnowsza generacja naukowo-badawczego okrętu wyposażonego w systemy pozwalające na przeprowadzanie badań topograficznych zgodnie ze standardami International Hydrographic Organization (IHO).

Projekt tego okrętu stanowi rozwinięcie jednostki wielozadaniowej (multi-missions vessel) B2M budowanej ostatnio w Concarneau dla Marynarki Francuskiej (Marine Nationale).

Okręt wyposażony m.in. w dwie wielowiązkowe echosondy oraz dwa rejony VERTREP - pionowego transferu zaopatrzenia (ze śmigłowca).

Projektanci i budowniczowie zapewniają o wysokiej dzielności morskiej oraz dużej autonomiczności jednostki typu BHO2M.

Show Details

NB 304 / Blue Viking (Hull)

Length [m]

L.O.A. (Overall Length): 83.4
L.P.P. (Length Between Perpendiculars): 76.5
Beam [m]: 18
Height [m] to Main Deck: 8

Hull Delivered: 2014

NB 305 / Blue Queen (Hull)

Length [m]

L.O.A. (Overall Length): 83.4
L.P.P. (Length Between Perpendiculars): 76.5
Beam [m]: 18
Height [m] to Main Deck: 8

Hull Delivered: 2014

NB 306 / Blue King (Hull)

Length [m]

L.O.A. (Overall Length): 83.4
L.P.P. (Length Between Perpendiculars): 76.5
Beam [m]: 18
Height [m] to Main Deck: 8

Hull Delivered: 2014

​NB 116 / Ceona Amazon

Main Dimensions:

Length Overall: 199.4 m
Beam: 32.2 m

Delivered: 2014


Design Draft: 7.5 m
Maximum Draft: 8.0 m
Displacement at Design Draft: 37,500 mt
Displacement at Maximum Draft: 40,300 mt

Average Speed (at max draft)
Moonpool open – trial/working speed: 13.4/13.0 knots
Moonpool closed – trial/working speed: 14.1/13.6 knots
Load Capacity at Design Draft: 14,850 mt
Load Capacity at Maximum Draft: 18,850 mt

General Information:
Crew + workers: 200
Dynamic Positioning System: DP2
Number of ROV Systems: 2

Propulsion Power:
Main Engines: 6 x 4.4 MW
Stern Thrusters: 3 x 3.5 MW
Bow Azimuth Thrusters: 3 x 2.4 MW
Bow Thruster: 1 x 1.8 MW

Capacities (approximate):
Diesel Oil: 3,650 m³
Fresh Water: 900 m³
Technical Fresh Water: 1,000 m³
Ballast Water: 12,000 m³

Show Details

NB 355 – SANCO SWIFT (hull)

Length: 96.15 m (overall)
Beam B: 21.50 m (beam at midship)
Beam at stern: 23.00 m
Height: 8.80 m (to main deck)

Delivered: 2013

Typ statku Seismic Survey Vessel​

Bliźniacze jednostki mierzące 96,15 m długości i 21,5 m szerokości, których przeznaczeniem jest badanie rozchodzących się fal sejsmicznych na obszarach szelfu, co umożliwiają kilkukilometrowe kable z czujnikami zwanymi hydrofonami. Kable te są nawinięte na blisko 20 bębnów, które przez prowadnice wędrują do specjalistycznych pneumatycznych dział, napędzanych przez kompresory sejsmiczne działające pod wpływem powietrza o ciśnieniu 230 barów. Wystrzelone z dział kable opierają się o slipy, czyli pewnego rodzaju „ślizgawki” na rufie statku, który to w czasie badań musi poruszać się dokładnie po wyznaczonej wcześniej trajektorii i co ważne – musi być w ciągłym ruchu, aby śruba nie uszkodziła przewodów (ich wartość pieniężna jest równa wartości kadłuba jednostki!). Wystrzały z dział powodują powstanie fali dźwiękowej rozchodzącej się w wodzie i gruncie, po czym odbija się od kolejnych warstw i powraca do czujników umieszczonych na dnie.

Show Details

NB 353 – EVITA

Main Dimensions:

Length: 85.00 m
Beam: 20.00 m
Depth: 8.60 m

Delivered: 2012

Rodzaj statku: statek zaopatrzeniowy

Pojemność brutto: 4258
Maszyny główne: 4 silniki wysokoprężne Warsila
Moc: 6660 kW

Show Details

JACK-UP BARGE B392 – THOR

Wymiary główne

Długość całkowita: 92,77 m
Szerokość: 40,00 m
Wysokość boczna: 6,00 m
Zanurzenie maksymalne: 7,50 m
Wymiary nog: wysokość 82,00 m, średnica 3.70 m, średnica stóp 8.50 m, wysokość stóp 3,60 m

Dostarczono: 2010

Rodzaj statku: barka samopodnośna

Pojemność brutto: 6831
Nośność: 3300 t
Klasa: Germanischer Lloyd 100 A5 Self Elevating Unit
Napęd: 4 pędniki azymutalne
Moc: 3000 kW
Silniki pomocnicze: Cummins KTA 19, 38 i 50
Moc elektrowni okrętowej: 5010 kW
Wyposażenie pokładowe: 4 windy o uciągu 30 T każda (prędkość unoszenia platformy do 1.2 m/min): dźwig Liebherr typu BOS 14 000 o udźwigu 500 t przy wysięgu 20 m, maksymalny wysięg 51 m; platforma dla śmigłowca
Liczba miejsc załogowych: 48

Show Details

PSV - PLATFORM SUPPLY VESSELS

NB-319 "Seven Sisters"

Length: 103.70 m
Beam: 19.70 m

Delivered: 2008

Speed: 16.0 knots
Main Generator: 4 x 2160 kW
Bow Thruster: 2 x 1500 kW
Azimuth Thruster: 1 x 880 kW
Show Details