Wodowanie ekologicznego promu w stoczni Crist S.A.

23

Luty
2017

Wróć do listy artykułów

17 lutego rozpoczęły się testy jednostki P310 w suchym doku. Hybrydowy prom typu "double-ended ferry" stanowi realizację CRIST S.A. dla fińskiego armatora – Finferries. Pływająca pomiędzy Nauvo a Parainen jednostka, ma służyć do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. Uroczyste przekazanie promu planowane jest na kwiecień 2017 r.

Wodowanie statku w suchym doku, jest jednym z ostatnich etapów prac nad ekologiczną jednostką dla Finferries. To istotny moment w budowie promu, który jako jeden z nielicznych w Europie posiada napęd hybrydowy (diesel-elektryczny):

- Przed nami ostatnie dwa miesiące prac wykończeniowych na P310. Ich zwieńczeniem będzie uroczyste przekazanie jednostki fińskiemu armatorowi w kwietniu 2017 r. Dzięki realizacji projektów tego typu, stocznia Crist buduje swoją markę na wymagającym, fińskim rynku - mówi Zdzisław Bahyrycz, Crist S.A.

Prom o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwany przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych, jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi.

Statek zostanie wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów będzie odbywało się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wyniesie zaledwie 7 min.

Dane techniczne:

  • Długość: 96,35 m
  • Szerokość: 15,2 m
  • Wysokość: 5 m
  • Zanurzenie: 3,5 m
  • Notacja klasy: DNV +1A1, R3, Car Ferry B, ICE 1B, PET, E0, Battery Power